TBM yani tıklama başı maaliyet nedir ?

tbm-nedir tıklama başı maaliyet nedir

Bir çok reklam servisinde görmüş olmanız gerek TBM maaliyeti vs. Bu mecralarda gördüğünüz tbm çift yönlüdür. Açılımı Tıklama Başı Maaliyet.Çift yönlü dememdeki kasıt şudur; 1- Reklam Veren 2- Reklam Yayını yapan yani Yayıncı

1- Reklam Veren :

Reklam veren için TBM vermiş olduğu reklamlara yayıncı kişilerin almış olduğu ücrete reklam yayını yapılmasını sağlayan aracı kuruluşun ( örn. Google ) da almış olduğu bedel eklenerek alınan ücrettir.Tekil olarak gösterilir ve 1000 Tıklama üzerinden ortalama1 tıklamanın size yani reklam verene maaliyet hesabını gösterir.

2- Yayıncı

Reklam veren kişinin tam tersine yayınlamış olduğunuz reklamlardan elde etmiş olduğunuz gelirleri gösterir.Tabi aracı kuruluş komisyonu burada düşürülmüştür.

Bilinmesi gerekenler :
– Aracı kuruluş sanılanın aksinetek reklam verenden değil 2 taraftanda bir maaliyet + kar almaktadır.
– İki adet fiyat görürsünüz ama bu fiyatlar 1000 tıklamanın maliyetinin 1 tıklamaya endexlenmiş halidir.
– Tıklama başı en düşük ve yüksük miktarlar her ülkede aynı değildir
– Türkiyede Tbm ortalama en düşük 7 kuruş en yüksek 4 TL civarındadır. Bu rakamlar zamansal ve kelimeye göre değişiklik gösterebilir ben size burada ortalamalardan bahsediyorum.

TBM hakkında sizlere bahsedeceğim bilgiler şimdilik bu kadar TBM ile alakalı aklınıza takılan farklı konuları yorum atarak bana bildirmeniz durumunda en kısa zamanda sizlere cevabınızı göndereceğimden emin olabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir